zaterdag 29 november 2014

Travelvlog (videoblog) : Citytrip Valencia Spain (1)




Graag deel ik met jullie de eerste travelvlog over mijn citytrip naar Valencia samen met mijn vriendin Naomi ( @naokies). In een serie vlogs laat ik jullie zien wat wij hebben gezien in deze prachtige Spaanse stad en vooral wat echt een must visit is voor jouw trip naar Valencia! Naast de video hieronder ook nog wat eerste reistips!

Jardin del Turia & Palau de la Musica

Na een grote overstroming in 1957 is de rivier omgelegd naar de rand van de stad. Er werd een park gecreëerd in de drooggelegde bedding van de rivier Turia. Het prachtig groene park is een gebied waar mensen samen komen, ontmoeten, sporten en genieten van de natuur. Een leuke ervaring om het park, omdat dit lager ligt dan de rest van de stad, via trappen te betreden. - Paseo de la Alameda




Dulce de Leche Boutique 

Bij Dulce de Leche zijn we twee keer geweest. Meteen de eerste dag kregen van Daphne en Wouter van B&B ABCYou de tip om hier naar toe te gaan. Een inspirerende plek waar je heerlijke taartjes kan eten, kan ontbijten en goede koffie kan drinken. Het interieur is een mix van vintage, industrieel én kleur! Die okergele potten hadden meteen mijn aandacht.. daarover later meer! - Calle Cuba 45, Ruzafa


LALA LAND food tip : 

Pas een maand open, maar nu al een mooi succes! Ga voor een heerlijk ontbijt of brunch naar LALALand in de wijk Ruzafa. Eigenaresse Adelina heeft samen met een architect de inrichting op zich heeft genomen. Het gebruik van de prachtige tegels op de wanden, het groene behang en de cognacleren bank geven de ruimte een warme uitstraling. Een sfeer die je in veel Spaanse restaurants en cafe's tegenkomt. De lichtletters van LALALAND zijn een echte eyecatcher bij binnenkomst. Een must visit! - Calle de Puerto Rico 34, Ruzafa

Shopping tip Valencia : KAUF VINTAGE

De wijk Ruzafa is een opkomende inspirerende wijk met kleine straatjes met fijne winkels, café's en restaurants. Wat ons meteen opviel is dat er zoveel aandacht wordt besteed aan de inrichting. Bijna elke winkel of café dat we binnen liepen had een eigen sfeer, leuke hoekjes en prachtige styling. Zo ook de winkel KAUF Vintage, mét online shop.De winkel met kleding voor zowel mannen als vrouwen is ruim en heeft leuke grapjes in de inrichting zoals de Photoautomat als pasker of de -This is not a mirror- tekst boven de doorgang naar het tweede gedeelte van de winkel. -  Calle de Cádiz 38, Ruzafa


 

Shopping tip Valencia : CIEN I CIENTAS

Als je de straat Calle de Cádiz verder doorloopt kom je de winkel Cien I Cientas tegen. Ook net geopend en een winkel vol mooie vintage vondsten. Door de balken en kozijnen rood te verven krijgt deze ruimte een grafische uitstraling. Ik was helemaal weg van de plant van Verdearte. Deze type planten worden ook wel kokadama genoemd geïnspireerd op de Japanse tuinen. Helaas ging het niet lukken dit mee te nemen in mijn handbagage... anders had ik deze beauty zeker meegenomen! - Calle de Cádiz, Ruzafa



 

Valencia, the city

Valencia is een geweldige stad om doorheen te lopen. We hadden een klein schema gemaakt en de stad opgedeeld in 'drie' delen. De wijk Ruzafa, het centrum en het oude centrum Carmen. In deze blog en travelvlog heb ik wat must sees uitgelicht van Ruzafa. In de volgende travelvlog neem ik je mee op de fiets. De laatste travelvlog gaat over het centrum en oude centrum Carmen. Abonneer je op mijn Binti Home youtube kanaal om op de hoogte te blijven van de vlogs, travelvlogs en binnenkort stylingvideo's!

Lees hier mijn andere blogs over Valencia. 




Fotografie : Souraya Hassan, Binti Home



2 opmerkingen:

  1. Wauw wat een leuke stad! Valencia staat hoog op mijn must visit lijstje, maar eerst weer een paar dagen naar Barcelona. Ga je tips bewaren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Souraya, I love your video blog! It's so cool! Beautiful photos too! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for reading my blog, I would like to read your comment. With Love, Souraya