zondag 31 augustus 2014

Shop de stijl uit het moodboard Industrial Raw

Moodboard interieurontwerp nieuwbouwwoning Purmerend
Moodboard interieurontwerp nieuwbouwwoning Purmerend
Bij het maken van een interieurontwerp start ik altijd eerst met een moodboard. Een moodboard werkt fijn om een sfeer te laten zien aan de klant door middel van afbeeldingen, kleuren en materialen. Hiermee probeer ik de klant een zo goed mogelijk beeld te geven welke sferen er mogelijk is in hun interieur. Hier voeg ik dan een plattegrond tekening voor de indeling en concrete meubels/accessoires voorstellen aan toe. 


Interieurontwerp nieuwbouwwoning Purmerend

Een tijdje geleden werd ik gevraagd om een ontwerp te maken voor een nieuwbouwwoning in Purmerend. Deze vraag kwam van een stel van begin 30 met liefde voor reizen, muziek, design en fashion. De uitdaging was om een interieur te ontwerpen dat zou passen bij de smaak van beiden. Ze wilden graag een mix van landelijk en industrieel maar ook hun passies terug laten komen. Voor een ontwerp maak ik vaak drie verschillende sferen zodat de klant een keuze heeft welke sfeer het beste bij hun past. Dat deed ik ook voor deze klant en tijdens de presentatie werd al gauw duidelijk dat de bovenstaande sfeer het beste aansluit. In deze sfeer zie je een mix van industrieel, landelijk en moderne stijl. Stoere invloeden uit de fashion door het gebruik van jeans, industriële elementen door het gebruik van koper en staal en het landelijke aspect door de basis van wit, veel hout en toevoeging van een natuurlijk kleurenpalet. Her en der wat zalmroze/licht roze accenten geven net een vrouwelijke touch aan de inrichting. Dit ontwerp sloot daarom goed aan bij de wens van deze klant en ze zijn met deze sfeer aan de slag gegaan. Ik heb ze daarnaast ondersteund bij de aanschaf van meubels en accessoires. Het resultaat is prachtig geworden! Binnenkort ga ik foto's maken van het eindresultaat. 

Bovenstaand moodboard heb ik gemaakt voor het ontwerp van de woning in Purmerende. De volgende twee moodboards zien hierop geïnspireerd en heb ik voor deze blogpost samengesteld.
Shop de stijl, kussens op een grijze bank
Shop de stijl : kussens op een grijze bank

Shop de stijl : Kussens op de grijze bank 

De grijze bank hierboven ( te bestellen via Binti Home ) is een mooie basis voor het interieur. De strakke vorm, zeer comfortabele zit en mooie kwaliteit van stof zorgt voor een prachtige eyecatcher in de ruimte. Een bank kan je sfeervol aankleden door het gebruik van kussens en plaids. Het fijne aan kussens is dat je steeds kan combineren en hierdoor de bank steeds een andere look kan geven. Ik schreef hier eerder een blogpost over drie verschillende stijlen voor de bank. Voor deze sfeer heb ik gekozen voor kussens in verschillende maten en kleuren. Een licht roze linnen kussen van 50x50cm, een kussen 'Lights' met mooie print met nude en blauw accenten van 30x50cm, een klein kussen van 40x40cm in het donkerblauw en donkergrijs, een basiskussen van linnen in het donkerblauw, een basis kussen 'Stitch' in het grijs en een zacht kussen in de kleur wit met lichtroze. De combinatie van kussens laten de verschillende kleuren van het kleurenpalet en moodboard terug komen.
Shop de stijl, woonaccessoires voor je interieur
Shop de stijl :  woonaccessoires voor je interieur

Styling interieur met woonaccessoires

De kleur op de wanden, het type vloer en de meubels zorgen voor een basis van het interieur. Je kan je woonkamer of andere ruimte in huis verder aankleden door het toevoegen van woonaccessoires. Dit vind ik ook altijd een leuk onderdeel in een project omdat je dan echt de ruimte afmaakt. Probeer een balans te vinden bij het kiezen van de accessoires. Denk hierbij aan kleurgebruik maar ook het materiaal en de grootte. Zo heb ik bij deze sfeer gekozen voor de kleuren grijs, nude/licht roze, her en der wat blauw en zwart voor net even wat contrast. Daarnaast koos ik voor natuurlijke materialen zoals hout, koper, keramiek en glas. 

Zie hier een shoplijst van de producten die hierboven staan : 
- Fotoframe brass
- Vaas in koper kleur van HK Living
- Broodplank gemaakt van massief oud eiken
- Rusty hanglamp van Zuiver ( hangt ook hier
- Tafellamp Spot ( ook gespot in mijn studio )
- Koffie kop Blush van Present Time
- Marokkaans bijzettafeltje in het zwart
- Kleed 90x60cm van House Doctor
- Mand van rubber ( opbergen of voor een plant )
- Decoratie tajine in het grijs 


Fijne zondag! 

Moodboards : Souraya Hassan, Binti Home



3 opmerkingen:

Thank you for reading my blog, I would like to read your comment. With Love, Souraya